Thursday, March 31, 2016

3v-8kk-31pv & 1v-5kk-5pv

Noniin, sain vihdoin ja viimein aikaseksi vielä isomman hammaslääkäriin. Kyllähän me siis tuota jo yksvuotistarkastuksessa käytiin (avasikohan se suutaan siellä ollenkaan?) ja kaksivuotiaana hammaslekuri-isovanhemmat taisi kurkata suuhun ja sanoa että joojoo, hyvältä näyttää (sen lisäksi että osallistuivat kyllä monia kertoja hampaiden harjaukseen). 

Again, olipas kuulkaa kokemus!

Meidät otettiin vastaan aivan tavattoman hymyillen ja isommalle kujerrelen. Odotushuoneessa tuli telkkarista Baymax ja siellä oli läjä kirjoja (ainakin osaksi liittyen hammaslääkäriin). Mä täyttelin lomakkeet (tuhat eri consenttiä sinne tänne) ja siirryttiin hammaslääkärituoliin.

Isompi näytti pieneltä ja vähän varautuneelta isossa tuolissa ja tarttui rystyset valkosina reunoista kiinni (mä niiiin tiedän ton fiiliksen) kun tuolia alettiin surrata makuuasentoon. Vaan kuulkaa. Tuoli kallistui ja samaan aikaan isomman naaman yläpuolelle laitettiin ruutu, josta käynnistettiin Frozen. Isompi avasi suun silmät ruutuun nauliintuneina ja vaivoin ehti keskittymiseltään vastata hammastyypille, että Anna on parempi kuin Elsa. Hammaslääkärin 'you're AWESOME! You're the BEST KID EVER' -huudahdukset (nope, en liiottele) kaikui kuuroille korville ja vaan hammaskiven rapsutus sai aikaan vähän reaktiota.

Xylitol-pastillit sai peukun ja kaikki ihan ok. Harjattiin myyrän hampaat ja harjoteltiin hammaslankausta. Purentavirheisiin kiinnitetään huomiota rautahampaiden tullessa, koska voi korjaantua vielä itsestään (mä kyllä vähän epäilen..).  Lopuksi goodiebag mukaan (hammasharja ja -lankaa ja muuta sälää) ja laatikosta sai valita itselleen pienen lelun 'palkinnoksi'.

Tottapuhuen mulle tuli vähän kateellinen olo. Miksei mun hammaslääkärikokemus ole ikinä tämmönen? Mä voisin ottaa kanssa ruudun silmien eteen proseduurien ajaksi (kelpaisi vaikka Frozenkin sieltä ruudulta!) ja lopuksi kelpaisi vaikka pieni skumppapullo kotiinvietäväksi. Ja koko sen reiän paikkaamisen ajan hammaslääkäri voisi kehua miten awesome mä olen ja BEST ADULT EVER!

Business-idea?

Lopuksi esittelen kuvan miehen tekemästä iltapalasta lapsille.


5 comments:

  1. Muahahaa, ja juuri tämän takia en tee koskaan mikrossa puuroa :D Oon sen verran malttamaton että en jaksa sitä kolmea minuuttia tapittaa mikron vieressä ja lähes poikkeuksetta käy näin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me tehdään yleensä aina puurot mikrossa ja se menee ihan hyvin, mutta nää hiutaleet jotenkin vaan posahti :D

      Delete
  2. Mä en ole oikein koskaan kade mutta haluan myös tuollaisen hammaslääkärikokemuksen! *polkee jalkaa*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jep, I feel you! Kuulemma jollain aikuisella oli ollut kanssa ruutu silmien edessä, mutta sieltä oli tullu vain uutisia. Siis plaah, mä näen ton jo kidutuksena. Kamalassa paikassa joutuu katsomaan jotain mikä masentaa entisestään..!

      Delete
  3. No vau, mikä hammaslääkäri! Meinasin sanoa, että kelpaisi mulle kanssa, mutta ei sittenkään - en keksi mikä ohjelma olisi niin hyvä, että unohtaisin kurjuuteni. Mut Frozen kyllä tosiaan varmaan tietylle kohderyhmälle :D Toki minäkin mieluusti kuulisin olevani best adult ever ja muita tosijuttuja, että kyllähän se tietysti vähän helpottaisi tilannetta.

    ReplyDelete