Wednesday, January 16, 2013

toinen haaste

Sain btw haasteen! Jo aikaa sitten, oon vaan jumittanut ja pääsen nyt vasta asiaan. Haaste tuli Kotitalon Är:ltä, kiitos kaunis ja kumarrus :) (btw, is it just me, vai muuttuuko haasteet jatkuvasti haastavemmiksi?)


Tämän(kin) haasteen tarkoituksena on löytää uusia kivoja blogeja, joilla on alle 200 lukijaa. 

Haasteen säännöt:

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään
2. Jokaisen haastetun pitää vastata haastajan esittämiin 11 kysymykseen
3. Jokaisen haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille
4. Uusien haastettujen pitää noudattaa samoja sääntöjä ja valita jälleen 11 uutta blogia, joilla on alle 200 lukijaa
5. Kerro kenet olet haastanut seuraavaksi, linkitä!
6. Ei takaisin haastamista

Omat 11 asiaa. Mitähän mä EN olis jo paljastanut tässä blogissa (tai aiemmissa haasteissa)...

1. Mun mielestä mun silmät on melko tylsänväriset (siniharmaan-plääh). Onneks laps taisi saada silmien väriä isältään - tulee varmaan ruskeet silmät.

2. Oon laihtunut n. 16kg lapsen syntymän jälkeen (ensimmäiset n. 8kg oli raskauskiloja). And here's the kick: täysin yrittämättä! Oon vetänyt aivan surutta (vaikkakin asiaan kuuluvalla syyllisyydentunnolla) jädeä litratolkulla. Saa lähettää hate mailejä.

3. Mun hiukset on paremmassa kunnossa sitten lapsuuden. Turns out, että hiusten värjäämättä jättäminen tekeekin hyvää! Lisäksi hiusten peseminen harvoin ruokkii itse itseään. Kyselin tossa taannoin mieheltä näyttääkö mun hiukset likasilta (siihen voi luottaa, että se sanoo suoraan tai ainakin kiertelee todella kiusaantuneena ja läpinäkyvästi). Sanoi, että enemmänkin tuuheilta ja föönatuilta (tms). En ollut pessyt hiuksiani viikkoon (yleensä kyllä pesen sentään pari kertaa viikossa).

4. Suurimman osan ajasta inhoan talvea. Mutta kattelin eilen tienpientareella kimmeltävää lunta ja tuli hyvä, nostalginen olo.

5. Mä en olisi yhtään arvannut, että tykkään scrap book-juttujen kanssa väkräämisestä. Mutta Project Life on <3

6. Oon hypistelijä (ja oon ehkä maininnut tän aikasemminkin). Rakastan käydä ihan ruokakaupassakin vaan hypistelemässä asioita. Parasta on ulkomaalaiset ruokakaupat. Voisin viettää tunteja vaan ihmetellen ja tutkiskellen mitä kaikkia jänniä eineksiä siellä myydään.

7. Tän oon ainakin sanonut. Rakastan listoja. Ja aikatauluja. Voikun koko elämän voisi vaan pistää listoihin ja aikatauluihin. Tällä hetkellä keittiön seinällä on kauppalista, Kanarialle mukaan -lista, iltarutiinit tässä järjestyksessä -lista, mitä laps söi tänään -lista, Jorvin ehdotus vauvan päivärutiineihin sekä meidän oma päivärutiiniaikataulutus (jota ei kylläkään enää tarttis, kun aikataulut on melko vakiintuneet jo).

8. Mua oikeasti pelotti aluksi jättää laps ulos nukkumaan. Mitä jos joku vie sen? Entä jos se menehtyy kylmyyteen? Entä jos tuuli kaataa vaunut? Entä jos jostain tulee karhu/susi/rusakko/muu villi fauna ja syö sen? Nykyään laps nukkuu yleensä kahdesti päivässä vähintään puolentoistatunnin päikkärit tossa ulkona.

9. En oo ollu mikään supersaunoja, mutta nyt täällä meidän uudessa kämpässä on jotenkin tehnyt mieli mennä tavallista huomattavasti useammin saunaan. Hmm. Siitä puheenollen, pitäisköhän taas...

10. Mulla on oikeastaan edelleen aika kova hinku muuttaa ulkomaille. Kun sinne vaan saisi kaikki hyvät puolet Suomesta mukaan..

11. En oo lapsen syntymän jälkeen istunut kertaakaan (omalle) tietokoneelle pelaamaan (muutamaa parin tunnin lanikyläilyä ei lasketa). Joskus kaipaan pelaamista. No, eläkkeellä sitten taas pääsee purkamaan tässä vuosien mittaan karttuneen pelaa nämä -listan.


Sitten ne valmiit kysymykset:
1. Puna- vai valkoviini?
Saako molemmat? Kummallekin on hetkensä. Kotona nautiskelujuomana useammin punkku, mutta kyläillessä valkkari. Jostain syystä. Punaviini kutsuu yksinäisyyteen, takan ja kirjan ääreen. Valkoviini kutsuu juhlimaan.

2. Paras tv-sarja?
Niinku all time? In general mua vetää puoleensa sitcomit (tai muuten vaan humoristiset sarjat) ja scifi. Tällä hetkellä katson Big Bang Theoryä ihan onnessani ja How I Met Your Motheria. All time paras olis varmaan Whose Line Is It Anyway. Ja Babylon 5:en olin kanssa ihan holtittomassa koukussa.

3. Bravuurisi keittiössä?
Apua. No joskus ainakin oli kookos-chevre-kana-pasta. En oo tehny ikuisuuksiin. Pitäis. Siihen tulee kookosmaitoa, chevreä ja kanaa (kukapa olisi arvannut). Lisäksi purjoa ja pinjansiemeniä. Ja sitruunaa ja mustapippuria. Se on älyttömän hyvää. Hitsi, pitääkin taas tehdä.

4. Mottosi?
Ei mulla taida olla mottoa. Tai no. Minuutti kerrallaan.

5. Musta vai valkoinen?
Mustavalkoinen! Valkoinen kyl enemmän.

6. Kulta vai hopea?
Mmh.. Valkokulta? Hopea.

7. Lempiravintolasi?
Tykkään tosi paljon Raflan ruoista. Ja Juuresta.

8. Suosikki nettikauppasi?
Aih, sehän riippuu mitä on ostamassa. Minkään nettikaupan sivuilla en silleen päivittäin notku. 

9. Seuraava sisustushankintasi?
Varmaan lisää Bestå-hyllyjä viimeistelemään kokonaisuus. Sisustustuskaa!

10. Rantaloma vai hiihtokeskus?
Rantaloma! Kerrankin helppo valinta. Vaikka olishan se hauskaa JOSKUS mennä taas kokeilemaan lautailua. Ehkä sitten kun laps on riittävän iso ja lumilautojen tilalle on tullu joku ihan muu trendi-mäen-lasku-väline, voin mennä nolostuttamaan sitä rinteisiin harjottelemalla lautailua.

11. Asia, jota kadut koska jätit sen tekemättä?
Ei kyllä sellasia taida olla. Tai no, ehkä laps olis pitänyt opettaa olemaan nukahtamatta rinnalle aikasemmin.

Niin, ja sitten niitä muita blogeja. Musta tuntuu, että tämä ja Liebster on kiertänyt melkein kaikilla blogeilla, joita mä luen. Haa, voisin kyllä haastaa Sinnan, jos vain keksisin 11 kysymystä. Ehkä kysymysten sijasta Sinna voisi suositella 11 kirjaa, jotka saa Kindleen ja jotka kannattaa ehdottomasti lukea?

Lapsen syömiset-lista.

No comments:

Post a Comment