Tuesday, February 11, 2014

rv4+1

Eilen tuli raskaustestiin kaksi viivaa. Tänään gravid-raskaana 2-3 viikkoa (?!). Whoah.

Vaikka raskaus kuinka on suunniteltu ja haluttu (kuten ekakin), niin silti kaiken innostuksen mukana iski pieni paniikki. Kaksi lasta, miten me selvitään?! Koitin rauhotella muistuttamalla, että mä tunnen paljon perheitä, joissa on kaks lasta. Ihmiset selviää. Jotenkin. Mekin selvitään.

Sinänsä jännä, että toissapäivänä mä mietin jo asiaa, mutta ajattelin olla tuhlaamatta raskaustestiä, kun kuitenkin oli tullut jotkut kummalliset menkkojen tapaset aikasemmin ja olin (vähän pettyneenä) miettiny, että ei sitten tälläkään kierrolla. Mutta oli silti jännä (ja etova..) olo. Eilen olisi pitänyt menkkojen varsinaisesti jo alkaa ilmotella itsestään, mutta mitään ei kuulunut. Olo oli etova. Mietin töissä, että mä olen raskaana. Mä tiedän. Kai. Koko bussimatkan kotiin mietin miltä tuntuu olla raskaana. This is it.

Kotona tein samantien raskaustestin. Spot on: kaksi viivaa. Tiesin.

Mulla on jotenkin vaikeuksia taas orientoitua tähän kaikkeen. Mitä se raskaanaoleminen tarkottikaan? Ainiin, neuvolaan pitäisi jossain vaiheessa soitella. Ainiin, ei alkoholia. Ja mitäs muuta, niitä pehmeitä juustoja? Ja jotain haukea? Pitäis varmaan alkaa lukea noita alkupään postauksia uudestaan ja yrittää orientoitua.

Niin, ja heti meinas olla busted. Tänään oli mun isän synttärit ja siellä tarjosivat mulle Madeiraa (port wine, you know?) snapsilasista. Feikkasin hörppääväni ja kaikessa hiljasuudessa (surkutellen kyllä) kippasin loput lavuaariin. Voih. 

Olo on fyysisesti vähän jännä. Vähän jomottaa alavatsaa ja päätä vähän särkee kuin olis alhainen verenpaine (ehkä onkin?). Vaikea orientoitua. Vähän niinkuin alussa. Kummallista muistella, että mihinkäs kaikkeen tämä nyt vaikuttikaan..

Mutta hei, here we go again!

3 comments:

  1. Miksi ihmeessä mulla on mennyt kaikki nämä aiemmat raskausuutiset ohi…? Sorry. Luulin, että luen aina kaikki sun tekstit. No en näköjään. Syytän linjoja, niissä täytyy olla vika.

    Onnitteluja uudestaan, edelleen ja pitkin matkaa. You can do it!

    ReplyDelete
  2. AAA! Nyt ymmärsin. You sneaky bastard ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha joo, piti vähän piilotella eka :D

      Delete